reklama

Chciała chronić swoje pieniądze. Straciła 7,5 tys. zł

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: KPP Ryki

Chciała chronić swoje pieniądze. Straciła 7,5 tys. zł - Zdjęcie główne

foto KPP Ryki

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z POWIATU RYCKIEGOOszust wydał się wiarygodny, znał imię, nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkanki powiatu ryckiego.
reklama

Do kobiety zadzwoniła osoba, która przedstawiła się jako pracownik firmy udzielającej pożyczek. Mężczyzna poinformował ją, że ktoś na jej dane próbuje zaciągnąć pożyczkę. Dodatkowo oszust wydał się wiarygodny, gdyż znał jej imię, nazwisko oraz adres zamieszkania. Mężczyzna zapewniał, że tą sprawą zajmą się pracownicy jej banku, którzy zawiadomią policję i inne instytucje. Mężczyzna dodał, że będą do niej wkrótce dzwonić w tej sprawie.

Po około 10 minutach otrzymała zapowiedziany telefon od kobiety, która mówiła ze wschodnio europejskim akcentem i przedstawiła się jako pracownik banku, w którym zawiadamiająca ma konto. W trakcie rozmowy fałszywa pracownica banku przekonała ją, że należy zabezpieczyć jej oszczędności na bezpiecznym monitorowanym rachunku bankowym. 

reklama

- Mieszkanka naszego powiatu przystała na jej propozycję. Zalogowała się do aplikacji bankowej i za pomocą płatności Blik przekazywała pieniądze. Niestety okazało się, że one trafiły w ręce oszustów, a nie na "bezpieczne konto" - informuje aspirant Łukasz Filipek, oficer prasowy KPP w Rykach.

Po zakończonej rozmowie kobieta zorientowała się, że było to oszustwo i straciła łącznie 7500 złotych.

Policjanci apelują o czujność

Fałszywy pracownik banku proponuje  jak najszybsze zabezpieczenie oszczędności  na tak zwanym " bezpiecznym koncie". Namawia na wpłatę na wskazany przez niego  rachunek, na generowanie kodów blik lub wypłatę środków w banku i wpłatę we wpłatomacie.

Oszuści nie pozwalają się rozłączać, prowadza stale rozmowę i wydają instrukcje jak ma postępować osoba. Czasem informują, że w cały proceder zamieszani są pracownicy banku w lokalnym punkcie i każą zachować dyskrecję. Informują, że powiadomili już Policję i Prokuraturę. Wywierają presję czasu i silne emocje. Czasem każą instalować aplikacje do zdalnego sterowania urządzeniem.

reklama

Po czym możemy poznać, że mamy do czynienia z oszustwem metodom "na pracownika banku"?

Otrzymujemy telefon od osoby, która podaje się za pracownika banku lub innej instytucji, która informuje o:

- złożeniu wniosku o kredyt/pożyczkę na Twoje dane,

- złożeniu wniosku o duplikat Twojej karty płatniczej,

- wycieku Twoich danych osobowych,

- włamaniu na Twoje konto bankowe,

- zagrożeniu utraty Twoich oszczędności.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo