reklama

Firma nie odebrała odpadów. Będą podwyżki dla mieszkańców

Opublikowano:
Autor:

Firma nie odebrała odpadów. Będą podwyżki dla mieszkańców - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z POWIATU RYCKIEGOOd nowego roku wzrośnie opłata za odpady komunalne o 3 zł, a to być może nie koniec podwyżek.
reklama

W wyniku przeprowadzonych kontroli odpadów komunalnych na terenie gminy Kłoczew firma Ekolider nie odebrała odpadów z niektórych posesji. Mieszkańcy otrzymali kartkę z informacją o niewłaściwej segregacji. A brak segregacji to tylko jeden z problemów w zakresie zagospodarowania odpadami komunalnymi - rośnie bowiem ilość śmieci i koszty ich utylizacji.

Podczas minionej sesji Rady Gminy była na ten temat prowadzona dyskusja. Została również podjęta uchwała, w której ustalono nowe stawki dotyczące odbioru odpadów dla mieszkańców. Od nowego roku mieszkańcy gminy Kłoczew zapłacą 23 zł za osobę miesięcznie. Podwyżka wynosi zatem 3 zł, ale jak podkreślała skarbnik gminy Janina Dębek, nie wiadomo czy to wystarczy.

- Mam duże obawy, czy będzie to wystarczająca podwyżka, żeby pokryć wszystkie koszty finansowania systemu. Ogłosiliśmy przetarg na odbiór odpadów, ale jesteśmy jeszcze przed wyłonieniem wykonawcy. Nie znamy kwot ile ten system będzie nas kosztował. Pewnie na część wydatków w roku budżetowym 2025 tej kwoty wystarczy, natomiast czy do końca roku - zobaczymy - mówiła podczas sesji.

reklama

Mieszkańcy, którzy posiadają kompostownik, tak jak dotychczas zapłacą mniej o 6 zł, czyli 17 zł za osobę miesięcznie.

Śmieci będzie coraz więcej

Wójt gminy Kłoczew Zenon Stefanowski przedstawił prognozę, która przewiduje na podstawie otrzymanych faktur i porównania analogicznych okresów, że odpadów będzie znacznie więcej. 

- Odpadów z tworzyw sztucznych i tektury będzie ponad 37 ton więcej, odpadów ze szkła również planujemy, że będzie około 5 ton więcej, odpadów ulegających biodegradacji, czyli tych odpadów niegromadzonych w kompostownikach będzie około 3 ton więcej niż założyliśmy i zmieszanych odpadów komunalnych - tych najdroższych odpadów, będzie aż o 27 ton więcej - wymieniał włodarz.

reklama

Wzrost kosztów odbieranych odpadów z nieruchomości zamieszkałych będzie wynosił 88 920 zł. Łącznie za odpady odbierane od mieszkańców i z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w roku bieżącym będzie kosztował gminę około 124 tys. zł.

- Kontrole będziemy kontynuować. Musimy po prostu lepiej segregować odpady zmieszane. To, że one są zmieszane z nazwy, to nie znaczy, że nie podlegają segregacji - skwitował wójt.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama