Gmina Kłoczew dołączyła do pilotażowego programu ePłatności dostępnego w aplikacji mObywatel 2.0, realizowanego we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Dzięki temu podatki i opłaty lokalne można teraz opłacić bezpośrednio z poziomu smartfona.
Kłoczew jest jedną z pierwszych gmin wiejskich w województwie lubelskim, które uruchomiły tę funkcjonalność w ramach pilotażu. Celem przystąpienia do programu było dostosowywanie usług publicznych do nowoczesnych standardów.
W aplikacji mObywatel mieszkańcy mogą uregulować m.in.: podatek od nieruchomości, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (śmieci), podatki rolne i leśne oraz od środków transportowych.
Płatności można dokonać za pomocą systemu BLIK, oraz karty płatniczej. Co ważne – transakcje realizowane są bez prowizji, a cały proces przebiega szybko i bezpiecznie.
Dla wszystkich podatników nadal dostępne są dotychczasowe formy zapłaty: w banku, kartą w urzędzie lub u sołtysów.
Jak to działa?
Usługa ePłatności została zintegrowana z systemem podatkowym gminy, co oznacza, że po zalogowaniu się do aplikacji mObywatel użytkownik zobaczy swoje indywidualne zobowiązania wobec gminy. Po zatwierdzeniu płatności pieniądze trafią bezpośrednio na konto urzędu. Użytkownicy aplikacji mObywatel, automatycznie będą otrzymywać powiadomienia o zaległościach lub przyszłych ratach podatków lub opłat za odpady.
Dzięki tej usłudze opłaty można zrealizować w dowolnym miejscu i czasie, płatności są szyfrowane i zatwierdzane indywidualnie i nie ma żadnych opłat.
Gmina Kłoczew aktywnie wdraża cyfrowe usługi dla mieszkańców. Wdrożenie płatności mobilnych to kolejny krok w stronę sprawnej i nowoczesnej administracji.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.