1. Opis stanowiska i główne obowiązki
Kandydat, który przejdzie pomyślnie wszystkie etapy naboru, zostanie zatrudniony na stanowisku stażysty, a po zakończeniu okresu przygotowawczego zostanie mianowany na stanowisko starszego technika ds. kwatermistrzowskich. Główne zadania osoby na tym stanowisku obejmują:
- Zarządzanie kwatermistrzowską częścią komendy: zapewnienie sprawnej realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem samodzielnego stanowiska pracy ds. kwatermistrzowskich, zgodnie z regulaminem i obowiązującymi przepisami.
Praca w tej roli wiąże się z pełnieniem licznych zadań administracyjnych, logistycznych oraz organizacyjnych, które wspierają działalność Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rykach.
2. Wymagania dla kandydatów
Aby aplikować na stanowisko, kandydat musi spełniać szereg wymagań zarówno koniecznych, jak i preferowanych:
Wymagania konieczne:
- Posiadanie obywatelstwa polskiego.
Wymagania preferowane:
- Prawo jazdy kat. B.
3. Proces rekrutacyjny
Nabór do służby w Państwowej Straży Pożarnej w Rykach przebiega w kilku etapach:
Etap I - Ocena dokumentów
Pierwszym krokiem jest ocena dokumentów aplikacyjnych, które kandydaci muszą złożyć w wyznaczonym terminie (od 2 grudnia do 16 grudnia 2025 r.). Komisja oceni kompletność dokumentów oraz spełnienie wymaganych kryteriów.
Etap II - Test wiedzy
Test wiedzy odbędzie się 18 grudnia 2025 roku. Będzie to pisemny test składający się z 20 pytań dotyczących problematyki ochrony przeciwpożarowej, funkcjonowania Państwowej Straży Pożarnej oraz zadań na stanowisku kwatermistrza. Aby zdać test, kandydat musi uzyskać minimum 11 punktów.
Etap III - Test sprawności fizycznej
Test sprawności fizycznej, zaplanowany na 19 grudnia 2025 roku, obejmuje różne próby w zależności od płci. Mężczyźni będą musieli wykonać podciąganie na drążku, bieg po kopercie i próbę wydolnościową. Kobiety natomiast będą musiały wykonać rzut piłką lekarską, bieg po kopercie i próbę wydolnościową. Każdy kandydat będzie miał dwie próby, a do oceny ogólnej zostanie wybrany lepszy wynik.
4. Dokumenty wymagane w procesie rekrutacyjnym
Aby aplikować na stanowisko w Państwowej Straży Pożarnej w Rykach, kandydaci muszą przedstawić następujące dokumenty:
- Podanie o przyjęcie do służby w PSP (dostępne na stronie internetowej Komendy).
5. Miejsce składania dokumentów
Dokumenty można składać osobiście w sekretariacie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rykach (ul. Lubelska 8B, 08-500 Ryki) od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30. Alternatywnie, dokumenty można wysłać pocztą na adres Komendy, z dopiskiem "NABÓR DO SŁUŻBY nr 4.2025 w KP PSP w Rykach". Liczy się data wpływu dokumentów do Komendy, a nie data stempla pocztowego.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.