Na 25 kilometrowym odcinku między Łukowem Łapiguz a Dęblinem PKP PLK S.A. wymieniły tor. Dzięki temu pociągi towarowe już od początku września mogą jeździć szybciej – z prędkością do 100 km/h (wcześniej 80 km/h). PKP poprawia również bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych. Większe bezpieczeństwo w ruchu zapewnia przebudowana nawierzchnia drogowa i kolejowa na 10 przejazdach. Montowana jest także sygnalizacja świetlna na dwóch przejazdach w Borowinie i jednym w Hordzieżce.
Do końca września zakończą się prace na peronach w Borowinie i Hordzieżce. Nowe obiekty będą mieć 150 metrów długości, co pozwoli na obsługę dłuższych składów. Wyższa konstrukcja ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, tablice i gabloty informacyjne oraz energooszczędne oświetlenie LED.
Remont 9-kilometrowego odcinka Dęblin – Radom Główny realizuje firma Gór-Tor sp. z o.o. Wykonawca wymienił tor oraz sieć trakcyjną na stacji Zajezierze. Tymczasowy peron wyspowy zostanie tam zastąpiony nowym peronem jednokrawędziowym.
Prace objęły również wymianę nawierzchni torów i dróg dojazdowych do trzech przejazdów. Koszt inwestycji to ponad 26 mln zł netto, ze środków KPO. Zakończenie zasadniczych prac planowane jest jeszcze w 2025 roku. Od października 2025 do lipca 2026 roku planowana jest wymiana sieci trakcyjnej na linii Dęblin – Radom Główny, od Żytkowic do mostu kolejowego na Wiśle w Zajezierzu. Szacowany koszt prac to 34 mln zł netto.
W kolejnym etapie, od marca do lipca 2026 roku, zmodernizowana zostanie sieć trakcyjna oraz bramki sieci między Okrzeją a Łukowem Łapiguz. Koszt inwestycji to około 30 mln zł netto.
Zrealizowane wcześniej prace
materiały prasowe/oprac. red
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.