Mężczyzna wystawił telefon na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych. Wkrótce po dodaniu oferty otrzymał wiadomość o rzekomym zainteresowaniu zakupem. Na jego adres e-mail przyszła również wiadomość z logotypem portalu sprzedażowego, zawierająca ikonę „odbierz pieniądze”. Kliknięcie odnośnika przekierowało go na stronę przypominającą panel logowania do bankowości elektronicznej.
- Po zalogowaniu się do konta mężczyzna odebrał telefon od rzekomego pracownika banku. Fałszywy konsultant poinformował go, że kupujący kilkukrotnie błędnie kliknął opcję zakupu, a aby zwrócić środki konieczne jest wygenerowanie i podanie kodów BLIK. Sprzedający zaufał rozmówcy i podał kody, dzięki którym przestępcy wypłacili z bankomatu łącznie 4500 złotych - informuje aspirant Łukasz Filipek, oficer prasowy KPP w Rykach.
Dopiero po sprawdzeniu konta mieszkaniec powiatu ryckiego zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Zablokował rachunek, skontaktował się z bankiem i powiadomił policję.
Policja przypomina, aby zachować szczególną ostrożność podczas sprzedaży w internecie.
- Apelujemy o rozwagę i czujność. Oszuści wciąż modyfikują swoje metody, ale cel jest zawsze ten sam: przejęcie naszych pieniędzy - dodaje policjant.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.