reklama

Dzwonili z "banku". Straciła 94 tysiące

Opublikowano:
Autor:

Dzwonili z "banku". Straciła 94 tysiące - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z POWIATU RYCKIEGOMężczyzna poinformował, że oszczędności 64-letniej mieszkanki powiatu ryckiego są zagrożone.
reklama

Do  mieszkanki powiatu ryckiego zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku i poinformował ją, że jej oszczędności są zagrożone. Ktoś miał próbować przelać zgromadzone przez nią środki, a w sprawę rzekomo zamieszani byli pracownicy banku.

Następnie przełączył zgłaszającą do innego mężczyzny, który poinformował ją, że musi się udać do placówki innej niż ta, z której codziennie korzysta, ponieważ ją rozpoznają i nie udzielą jej rzetelnej informacji. 

- Zgłaszająca tak też uczyniła i pojechał do innego miasta. W trakcie podroży była w stałym kontakcie telefonicznym z fałszywym pracownikiem banku. Gdy dojechała do banku oszust podał jej dane do przelewu. Był to rachunek osoby prywatnej  - obcokrajowca. Zgłaszająca postąpiła zgodnie z poleceniem i wykonała przelew podając w tytule, że stanowi on opłatę za usługi remontowe. Gdy to zrobiła fałszywy konsultant polecił wykonać kolejny przelew również na konto osoby prywatnej, gdzie tytułem przelewu była płatność za zakupione produkty. Oba przelewy oznaczone były jako priorytetowe - informuje aspirant Łukasz Filipek, oficer prasowy KPP w Rykach.

reklama

Zgłaszająca przelała łącznie blisko 94 tysiące złotych. Gdy zakończyła transakcje fałszywy pracowni kazał jej udać się do kolejnej placówki aby dokonała następnych przelewów. Wtedy 64-lata zaczęła podejrzewać, że może być to oszustwo i przestał odbierać połączenia.

Gdy zadzwoniła na infolinie dowiedziała się, że pieniądze zostały już wypłacone z konta i nie da się ich zablokować.

Policjanci apelują: Pracownicy banków oraz innych instytucji finansowych nigdy nie wskazują rachunków bankowych, na które należy dokonać przelewu środków. W przypadku otrzymania telefonu od osoby podającej się za pracownika banku, który informuje nas, że nasze pieniądze są zagrożone lub ktoś próbuje zaciągnąć pożyczkę na nasze dane, należy zweryfikować prawdziwość przekazanych nam informacji. Rozłączmy połączenie telefoniczne i sami zadzwońmy do banku na oficjalną infolinię.
Oszuści cały czas modyfikują swój sposób działania i dlatego w każdym przypadku, gdy ktoś próbuje uzyskać od nas pieniądze, trzeba wykazać się dużą ostrożnością.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama