Program obejmuje odbiór, transport oraz przekazanie odpadów do uprawnionego składowiska. Dofinansowanie dotyczy wyłącznie azbestu pochodzącego z nieruchomości prywatnych i zdeponowanego na gruncie.
Aby skorzystać z akcji, właściciel nieruchomości powinien złożyć wniosek w Urzędzie Gminy Kłoczew (ul. Długa 67, pokój nr 3), drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP (adres: bg1444bgsx/SkrytkaESP) lub mailowo na adres: gmina@kloczew.pl. Wniosek musi zawierać dane właściciela, adres lokalizacji odpadów oraz szacunkową ilość i rodzaj azbestu.
Odpady powinny być zdemontowane i odpowiednio zabezpieczone – szczelnie zapakowane w folię strecz do czasu odbioru. Samodzielne składowanie czy spalanie materiałów zawierających azbest jest zabronione.
Odbiór odpadów odbywać się będzie w kolejności zgłoszeń, na podstawie zatwierdzonych wniosków, a realizacja zadania przewidziana jest nie wcześniej niż w 2026 roku – w ramach dostępnych środków finansowych.
Szczegółowe informacje oraz wzór wniosku można znaleźć na stronie internetowej gminy w zakładce Ochrona Środowiska – wniosek na dofinansowanie utylizacji azbestu: www.kloczew.pl/dokumenty-do-pobrania.html
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.