23-latka myślała, że rozmawia z pracownikiem banku, straciła majątek

Opublikowano:
Autor:

23-latka myślała, że rozmawia z pracownikiem banku, straciła majątek - Zdjęcie główne
Autor: KPP Ryki

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Z RYK23-letnia mieszkanka województwa mazowieckiego padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku” i straciła 45 tysięcy złotych. Policja apeluje o ostrożność i przypomina zasady bezpieczeństwa w kontaktach z nieznanymi osobami podszywającymi się pod bank.
reklama

Do ryckich policjantów zgłosiła się 23-letnia mieszkanka województwa mazowieckiego, która padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. W wyniku działań przestępców kobieta straciła 45 tysięcy złotych.

Jak wynika z ustaleń, z 23-latką skontaktowała się telefonicznie osoba podająca się za pracownika banku. Rozmówca poinformował ją, że na jej dane miał zostać zaciągnięty kredyt, a dodatkowo złożono kolejny wniosek kredytowy, którego środki miały trafić na zagraniczne konto. Oszust przekonywał, że konieczne jest natychmiastowe działanie w celu „zabezpieczenia pieniędzy”.

W trakcie rozmów kobieta odbierała kolejne telefony od różnych osób, które utwierdzały ją w przekonaniu, że sytuacja jest bardzo poważna i wymaga pilnej reakcji. Działając pod presją czasu i emocji, została nakłoniona do wypłaty zgromadzonych oszczędności. Pieniądze wypłaciła zarówno w placówce bankowej, jak i z bankomatu, a następnie – zgodnie z instrukcjami oszustów – wpłaciła łącznie 45 tysięcy złotych we wpłatomatach, wykorzystując kody BLIK. Dopiero po pewnym czasie zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.

reklama

Policja przypomina, że pracownicy banków nigdy nie informują telefonicznie o rzekomych kredytach, nie żądają „zabezpieczania” pieniędzy, nie polecają wypłacania gotówki ani wpłacania środków w bankomatach oraz nie proszą o podawanie kodów BLIK czy danych do bankowości elektronicznej.

Funkcjonariusze apelują o zachowanie szczególnej ostrożności, niewykonywanie poleceń przekazywanych telefonicznie przez nieznane osoby oraz każdorazowe weryfikowanie takich informacji poprzez samodzielny kontakt z bankiem. W przypadku podejrzenia oszustwa należy niezwłocznie skontaktować się z Policją oraz swoim bankiem. Czujność i zdrowy rozsądek pozostają najskuteczniejszą ochroną przed tego typu przestępstwami.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo