Oszustwo na "dodatek wdowi": Seniorka straciła majątek!

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: KPP Ryki

Oszustwo na "dodatek wdowi": Seniorka straciła majątek! - Zdjęcie główne

foto KPP Ryki

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Z RYKW ostatnich dniach w jednym z powiatów w Polsce doszło do oszustwa, w wyniku którego seniorka straciła dużą sumę pieniędzy. Kobieta padła ofiarą oszustów, którzy wykorzystali jej chęć uzyskania świadczenia, przejmując kontrolę nad jej telefonem i wyłudzając znaczne kwoty. Policja apeluje o ostrożność w kontaktach telefonicznych i internetowych.
reklama

W ostatnich dniach 79-letnia mieszkanka powiatu ryckiego padła ofiarą oszustwa, w wyniku którego straciła ponad 80 tysięcy złotych. Kobieta została oszukana przez mężczyznę, który pod pretekstem pomocy w uzyskaniu tzw. „dodatku wdowiego”, przejął kontrolę nad jej telefonem i zlecił wykonanie kilku przelewów z jej konta bankowego.

Wszystko zaczęło się około dwóch tygodni temu, gdy do seniorki zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako osoba pomagająca w załatwieniu świadczenia. W trosce o swoje finanse, kobieta zgodziła się na współpracę, nie zdając sobie sprawy, że staje się ofiarą oszustwa. Mężczyzna, udając pomocnika, nakłonił kobietę do zainstalowania na jej telefonie aplikacji do zdalnego sterowania urządzeniem, takich jak AnyDesk oraz ADControl AD. Dzięki temu uzyskał dostęp do telefonu ofiary, a potem zainstalował na nim aplikację bankową oraz platformy płatnicze.

reklama

Po uzyskaniu pełnej kontroli nad telefonem, oszust zaczął wykonywać przelewy z konta seniorki, które ostatecznie wyniosły ponad 80 tysięcy złotych. Kobieta zorientowała się, że została oszukana dopiero wtedy, gdy nie mogła zapłacić kartą za zakupy. Po wizycie w banku okazało się, że z jej konta zniknęły oszczędności.

W związku z tym, policja apeluje o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych i internetowych, szczególnie z osobami, które oferują pomoc w uzyskaniu świadczeń. Funkcjonariusze przypominają, że żadna instytucja publiczna, bank czy urzędnik nie ma prawa żądać od nas instalacji aplikacji do zdalnego sterowania urządzeniem ani uzyskiwania dostępu do konta bankowego.

Aby uniknąć podobnych sytuacji, warto przestrzegać kilku zasad bezpieczeństwa:

reklama

  • Nigdy nie instaluj aplikacji umożliwiających zdalne sterowanie urządzeniem na prośbę nieznanych osób.

  • Nie przekazuj swoich danych logowania, kodów BLIK ani numerów kart płatniczych.

  • Zawsze weryfikuj rozmówcę – zakończ połączenie i skontaktuj się bezpośrednio z odpowiednią instytucją.

  • W razie wątpliwości natychmiast skontaktuj się z policją pod numerem alarmowym 112.

  • Zatrzymywanie przestępców wymaga naszej czujności i rozwagi. Tylko dzięki ostrożności można uniknąć utraty oszczędności życia.

    reklama
    reklama
    Udostępnij na:
    Facebook
    wróć na stronę główną

    ZALOGUJ SIĘ

    Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

    e-mail
    hasło

    Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

    reklama
    Komentarze (0)

    Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

    Wczytywanie komentarzy
    reklama
    logo