Pierwszym widocznym dla mieszkańców aspektem tej kampanii jest akcja „Rozlicz PIT w Dęblinie”. Plakaty z takim hasłem pojawiły się jakiś czas temu w mieście.
Od 1 stycznia 2025 zmienił się sposób finansowania samorządów w Polsce. Dochody miasta są teraz liczone jako procent od dochodów podatników, którzy w deklaracji wskazali Dęblin jako miejsce swojego zamieszkania (do tej pory był to procent od należnego podatku, czyli po zastosowaniu ulg podatkowych). W przypadku gmin jest to aż 7% od dochodu osoby fizycznej i 1,6% w przypadku podatku CIT.
- Dla naszego miasta jest to główny dochód w budżecie, a co za tym idzie główne źródło finansowania bieżącego funkcjonowania i inwestycji. Tym bardziej, że od 1 stycznia 2025 roku nie dostajemy subwencji ogólnej z budżetu centralnego, z której byłyby pokrywane chociażby w części wydatki np. na oświatę - wyjaśnia burmistrz Roman Bytniewski.
Dla władz miasta ważne jest zatem, żeby zachęcić wszystkich mieszkających w Dęblinie do wskazywania dęblińskiego adresu przy składaniu deklaracji PIT.
- Dlatego apeluje do wszystkich mieszkańców miasta: Pokochajmy Dęblin! Sprawmy, aby to miejsce było przyjaznym i atrakcyjnym domem dla wszystkich! - zachęca włodarz.
"Chciałbym, aby Dęblin był miejscem przyjaznym i atrakcyjnym"
- Jako Burmistrz chciałbym, aby nasze Miasto się rozwijało. Z niepokojem spoglądam na dane demograficzne, które jednoznacznie wskazują, że Dęblin od wielu lat wyludnia się w bardzo szybkim tempie. Liczba mieszkańców, zameldowanych na pobyt stały, spadła już poniżej 14 tysięcy! Mamy zarówno ujemny przyrost naturalny, jak i wskaźnik migracji. Szczególnie alarmujące jest to, że w roku 2024 w mieście zostało zameldowanych jedynie 66 nowo urodzonych dzieci. W tym samym okresie umarło 182 mieszkańców miasta – mówi burmistrz, który jednocześnie zaznacza, że przyczyn tego procesu jest wiele i władza w większości nie ma na to wpływu.
- Podejmuję jednak działania, aby zmienić to, na co mam wpływ jako burmistrz. Chciałbym, aby Dęblin był miejscem przyjaznym i atrakcyjnym dla mieszkańców oraz przedsiębiorców, dlatego zdecydowałem się na rozpoczęcie kampanii społecznej pod hasłem „Pokochaj Dęblin”. Osią tej kampanii będą dwa programy, które zaczną funkcjonować w naszym mieście z dniem 1 maja: „Karta dębliniaka” oraz „Wyprawka dęblińskiego malucha”. Mam nadzieję, że ta kampania przyczyni się do integracji mieszkańców i zachęci niezameldowanych do utożsamienia się z Dęblinem.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.